Aktualności

Za co hotele otrzymują gwiazdki?

Za co hotele otrzymują gwiazdki?

Za co hotele otrzymują gwiazdki?

Jednym z elementów natychmiast kojarzących się z hotelami, są przyznawane im gwiazdki, widziane często jako symbol prestiżu. Ich rola nie zawsze jest jednak rozumiana właściwie. Ilość gwiazdek nie jest oceną jakości usług świadczonych przez dany przybytek. Ich zadaniem jest poinformowanie potencjalnego klienta o standardzie hotelu, wskazać wyposażenie, dostępne obiekty, a także usługi, których nie może zabraknąć w jego ofercie. Gwiazdki pełnią więc funkcję wskazówki, czego można oczekiwać po obiekcie.

Gwiazdki hotelowe w różnych krajach

Warto pamiętać, że system hotelowych gwiazdek nie jest międzynarodowym standardem. Są państwa, które w ogóle z niego nie korzystają, a niektóre kategoryzują podobne obiekty za pomocą innych symboli – Grecja korzysta na przykład z liter. Również standardy stojące za określoną ilością gwiazdek różnią się w zależności od kraju. Te niezgodności dotyczą różnych kwestii, od drobnostek, po elementy, które mogą okazać się dość istotne dla niektórych klientów. Warto więc pamiętać, że hotel znajdujący się w Indiach lub Tunezji wcale nie musi być zgodny z polskimi normami.

Czym różnią się hotele z różną ilością gwiazdek?

Gwiazdki wynikają przede wszystkim z rozmiarów pokojów, znajdującego się w nim wyposażenia oraz dodatkowych usług na terenie obiektu, na przykład spa. Nasz trzygwiazdkowy hotel w Świnoujściu oferuje szeroki zakres możliwości odnowy biologicznej, a także grotę solną oraz usługi masaży, fizjoterapii i rehabilitacji.

Wróćmy jednak do wielkości oferowanych pomieszczeń. Powierzchnia mieszkalna dwuosobowego pokoju powinna wynosić przynajmniej:

- 10 m2 w hotelu jednogwiazdkowym

- 12 m2 w hotelu dwugwiazdkowym

- 14 m2 w hotelu trzygwiazdkowym

- 16 m2 w hotelu czterogwiazdkowym

- 18 m2 w hotelu pięciogwiazdkowym

Hotele o wyższym standardzie oferują w pokojach wodę mineralną, czajniki, darmową kawę oraz herbatę. Więcej gwiazdek oznacza też lepsze wyposażenie łazienki. Od trzech gwiazdek dostępna jest całodobowa dwujęzyczna recepcja, a także restauracja na terenie hotelu (choć w obiektach trzygwiazdkowych jej obecność nie jest obowiązkowa, jeśli goście mają dostęp do restauracji w niedalekiej odległości od hotelu).

← Wróć do Bloga