5 cech dobrej obsługi hotelowej

5 cech dobrej obsługi hotelowej

Zarządca dobrego hotelu wie, że każdy klient zasługuje na najlepszą obsługę. W pamięci gości pozostają nie tylko tak oczywiste rzeczy, jak wystrój pomieszczeń, ich wyposażenie i inne udogodnienia, ale również sposób obsługi klienta przez pracowników hotelu. Jaka więc powinna być dobra obsługa hotelowa?

Obsługa hotelowa na piątkę

W naszej ocenie jest pięć kluczowych rzeczy, które decydują o obsłudze na wysokim poziomie. Pierwszą rzeczą jest wysoka kultura osobista. Uśmiech i życzliwość powinny być naturalnym atrybutem każdego pracownika (nie tylko recepcjonisty), który ma kontakt z klientami. Choć wydaje się to być oczywiste, to nie tak rzadko nieumiejętne podejście jest źródłem niezadowolenia klientów. Kolejną rzeczą jest wiedza o funkcjonowaniu placówki i najbliższej okolicy. Odpowiednio przygotowana obsługa będzie w stanie szybko i sprawnie spełnić życzenia klienta oraz pomóc mu rozeznać się w okolicy, np. wskazać najbliższy postój taksówek, sklep spożywczy, bankomat lub lokalne atrakcje. Dobrze zorientowany pracownik pomoże szybko rozwiązać problem klienta związany z pobytem w hotelu. 

Czym jeszcze powinna się wyróżniać wzorowa obsługa hotelowa?

Do powyższych cech dodalibyśmy jeszcze:

- Szybkość obsługi. Problemy i życzenia klienta powinny być załatwione możliwie jak najszybciej, u jednej osoby - recepcjonisty.

- Indywidualne podejście. Aby gość poczuł się wyjątkowo czasem wystarczą drobne gesty jak na przykład spersonalizowane przywitanie lub przygotowanie. Gdy goście przybywają z dziećmi, warto zasugerować atrakcje lub udogodnienia dla dzieci, jakie oferuje hotel lub jakie można znaleźć w najbliższej okolicy.

- Gotowość do niesienia pomocy. Obsługa hotelowa powinna być gotowa do pomocy lub wyjaśnienia wątpliwości każdego klienta. Taka otwartość zostanie szybko doceniona przez gości.

Co jeszcze warto dodać?

Cena odgrywa coraz mniejszą rolę przy wyborze hotelu. Polacy coraz częściej i chętniej podróżują nie tylko za granicę, ale także po kraju. I choć wystrój pokoi hotelowych, obiektu oraz panująca w nim atmosfera, są jedną z najważniejszych rzeczy, na jakie zwracają uwagę klienci, to równie ważna jest obsługa klienta przez pracowników hotelu. Obsługa na najwyższym poziomie sprawi, że goście na długo zapamiętają pobyt i chętnie powrócą.

← Wróć do Bloga